Verslo aviacija gimė 1963 m., kai pirmą kartą skrido privatus reaktyvinis lėktuvas „Learjet”. Nuo to laiko daugybė gamintojų sukūrė privačius reaktyvinius lėktuvus, kurie yra vis greitesni, efektyvesni ir patogesni keleiviams.
AEROAFFAIRES kviečia susipažinti su pagrindiniais privačių reaktyvinių lėktuvų gamintojais.
Bombardier
Bombardier Aerospace ” yra Kanados orlaivių gamintoja, priklausanti ” Bombardier Inc” grupei. 1937 m. ją įkūrė Josephas-Armandas Bombardier, bendrovė pardavinėjo tokius lėktuvus kaip CRJ-1000 ir „Dash 8”. Į verslo aviacijos rinką ji įžengė 1990 m.
Po 2019 m. atlikto didelio restruktūrizavimo „Bombardier Aerospace” nusprendė sutelkti dėmesį tik į verslo kelionių segmentą.
Kanados gamintojas turi tris gamas: „Learjet”, „Challenger” ir „Global”, todėl gali siūlyti privačius lėktuvus daugumoje verslo aviacijos segmentų.
Bombardier pirmoji įžengė į labai ilgų skrydžių rinką. Su „Global Express” asortimentu ji galėjo vykdyti skrydžius tarp Niujorko ir Tokijo arba Paryžiaus ir Singapūro be tarpinių nusileidimų.
Naujausi modeliai yra „Global 7500” ir „8000”. Global 7500 gali įveikti 13 705 km atstumą ir skristi iki 1 143 km/h greičiu (0,925 macho), todėl yra vienas greičiausių privačių reaktyvinių lėktuvų rinkoje.

Beechcraft
1932 m. Walterio H. ir Olive Ann Beech įsteigta ” Beechcraft” korporacija „Beechcraft Corporation” yra amerikiečių orlaivių gamintoja, įsikūrusi Wichitoje, JAV. Iš pradžių ji specializavosi lengvųjų, nebrangių turbosraigtinių verslo reaktyvinių lėktuvų gamyboje, o vėliau išplėtė savo asortimentą, pagamindama „Hawker” dvimotorį reaktyvinį lėktuvą. Nuo 2013 m. bendrovė priklauso „Textron Aviation” grupei, kuriai taip pat priklauso „Cessna”.
King Air 350 yra vienas sėkmingiausių „Beechcraft” orlaivių. 2009 m. pradėtame eksploatuoti dviviečiame turbosraigtiniame lėktuve telpa iki 9 keleivių, jo nuotolis – 2 778 km, jis gali kilti ir leistis trumpais kilimo ir tūpimo takais. Tai populiarus orlaivis dėl nedidelių nuomos išlaidų ir universalumo. Jį galima naudoti kaip medicininį orlaivį arba reguliariais komerciniais oro maršrutais.
Hawker turboreaktyvinių lėktuvų asortimentą sudaro keli vidutinio nuotolio privatūs reaktyviniai lėktuvai. Pavyzdžiui, ” Hawker 800XP” skrydžio nuotolis yra 4260 km, jame telpa iki 8 keleivių.

Cessna
Cessna Aircraft Company – „Textron Aviation” grupei priklausanti JAV bendrovė, įsikūrusi Kišito mieste, Kanzase, Jungtinių Amerikos Valstijų aviacijos sostinėje. Iš pradžių specializavęsis vienmotorių ir lengvųjų turbosraigtinių orlaivių gamyboje, gamintojas norėjo plėstis į privačių reaktyvinių lėktuvų sritį.
Šiandien „Cessna” turi platų privačių reaktyvinių lėktuvų, parduodamų su „Citation” prekės ženklu, asortimentą, kurį sudaro daugybė modelių.
Cessna ” Citation Mustang”– 4 vietų privatus reaktyvinis lėktuvas, kurio nuotolis siekia 2235 km, labai populiarus tarp AEROAFFAIRES klientų dėl savo patogumo ir nedidelių nuomos išlaidų.
Cessna aEROAFFAIRES taip pat garsėja ” Citation XL”, „XLS” ir „XLS+” – trimis to paties 8 vietų lėktuvo versijomis, kurių nuotolis siekia 3 900 km.
Naujausi Cessna yra Citation Latitude ir Longitude, Citation Sovereign išvestinės versijos. Tai technologijų koncentratai, kuriais galima skraidinti iki 9 keleivių pirmuoju atveju ir iki 12 keleivių antruoju atveju.

Dassault Aviation
1929 m. François Marcel Dassault įkurta ” Dassault Aviation” grupė yra pasaulinio garso aeronautikos pramonės dalyvė. Įmonė išgarsėjo naikintuvų srityje su „Mirage 2000” ir „Rafale”. 1963 m. bendrovė nusprendė pereiti į verslo aviaciją su lėktuvu „Falcon 20”.
Vėliau Falcon asortimentą papildė ” Falcon 2000″– 10 vietų privatus reaktyvinis lėktuvas, galintis nuskristi iki 5510 km. Tai vienas populiariausių orlaivių privačių reaktyvinių lėktuvų nuomos rinkoje.
Du naujausi šio prekės ženklo modeliai – flagmanai „Falcon 7X” ir „Falcon 8X” triviečiai lėktuvai – yra naujausi „Falcon” šeimos nariai.
2015 m. gegužės mėn. pradėtas eksploatuoti ” Falcon 7X” turi labai didelį 11 000 km nuotolį ir gali skraidinti iki 16 keleivių. Dėl to jis yra vienas iš pavyzdinių labai ilgų atstumų verslo aviacijos orlaivių. Naujausias flagmanas – „Falcon 8X” modelis, pradėtas eksploatuoti 2016 m., yra versija, kuri gali skraidinti iki 19 keleivių, o jos našumas yra toks pat.

©Dassault Aviation
Embraer
Privačių reaktyvinių lėktuvų gamintojas „Embraer” gyvuoja nuo 1969 m., taigi yra jauniausias šio sektoriaus gamintojas.
Remiama Brazilijos vyriausybės, bendrovė kūrė karinius orlaivius, tokius kaip KC390 transporteris, ir keleivinius lėktuvus, tokius kaip E170, tačiau 2002 m. ji nusprendė kurti savo privačius reaktyvinius lėktuvus, sukūrusi „Legacy” modelį.
Legacy 500 yra pirmasis „Embraer” privatus flagmanas. 2013 m. gruodžio mėn. pristatytas orlaivis gali skraidinti iki 12 keleivių, jo skrydžio nuotolis – 5790 km.
Praetor asortimentas išEmbraer yra Legacy modelio įpėdinis. Du modeliai – „Praetor 500″ ir „Praetor 600″– yra modernesnės versijos, pasižyminčios didesniu nuotoliu ir patogesniu salonu.
Phenom 100 ir 300 yra naujausi „Embraer” modeliai. Jie skirti trumpiems ir vidutinio nuotolio skrydžiams, todėl yra labai populiarūs tarp jais keliaujančių keleivių.
Su „Phenom 100” galima skraidinti 4 keleivius, jo skrydžio nuotolis – 2182 km. Su „Phenom 300” galima vežti 6 keleivius ir nuskristi iki 3650 km.

Gulfstream Aerospace
„Gulfstream Aerospace” yra privačių reaktyvinių lėktuvų gamintoja, atsiradusi 1957 m., kai jos patronuojančioji bendrovė „Grumman” pirmą kartą sukūrė turbosraigtinio karinio orlaivio „Gulfstream I” koncepciją. Jis buvo toks sėkmingas, kad „Grumman” nusprendė sukurti naują privataus reaktyvinio lėktuvo versiją su turboreaktyviniais varikliais – „Gulfstream II”. Šiuo metu „Gulfstream Aerospace” yra „General Dynamics” dukterinė įmonė, įsikūrusi Savanoje, Jungtinėse Amerikos Valstijose.
„Gulfstream” yra klientų pamėgtas prekės ženklas. Jos privačius lėktuvus galima atpažinti iš pailgos ovalo formos langų ir labai prabangių kabinų.
Gulfstram V (G5) buvo pirmasis rinkoje pasirodęs labai ilgų nuotolių privatus lėktuvas. Po jo sekė tokie modeliai, kaip G550 ir G650, kuriuos pamėgo klientai.
Pirmaujanti JAV privačių lėktuvų gamintoja NBAA 2019 pristatė naujausią savo modelį – G700.

Piaggio Aerospace
Bendrovė„Piaggio Aerospace” yra viena seniausių privačių reaktyvinių lėktuvų gamintojų. Įkurta 1915 m. Rinaldo Piaggio, ji yra vienintelė pasaulyje orlaivių gamintoja, gaminanti orlaivius, orlaivių variklius ir konstrukcinius komponentus. Visų pirma ji tiekia mechanines dalis „Pratt & Whitney” varikliams.
XX a. šeštajame dešimtmetyje Piaggio taip pat pradėjo gaminti garsiuosius motorolerius Vespa. Šiandien šios dvi bendrovės yra atskiros ir „Piaggio & C. Spa, kuri gamina motociklus, motorolerius ir mopedus.
Piaggio geriausiai žinomas dėl savo P180 Avanti modelio. 2000 m. pradėtas naudoti „Avanti” yra dviejų turbosraigtinių variklių verslo reaktyvinis lėktuvas. Jis turi labai savitą fiuzeliažą su nedideliu kanardiniu priekiniu sparnu ir toli atgal nutolusiu pagrindiniu sparnu. Dėl to jis yra vienas iš netipiškiausių rinkoje esančių verslo orlaivių. Juo galima skraidinti iki 7 keleivių, jo skrydžio nuotolis – 2795 km.
Naujausias modelis – „Avanti NEO” – pradėtas eksploatuoti 2015 m. ir gali skristi iki 745 km/val. greičiu.

Pilatus
Pilatus Aircraft yra orlaivių gamintojas, įsikūręs Stans mieste, Šveicarijoje, nuo 1939 m. Bendrovė specializuojasi turbininių variklių gamyboje ir šiuo metu yra vieno variklio turbopropelerinių orlaivių gamybos lyderė pasaulyje.
Verslo lėktuvų gamintojas geriausiai žinomas dėl savo pavyzdinio modelio ” Pilatus PC12″.
Universalus, saugus ir patikimas, PC12 yra vienas populiariausių lėktuvų tarp verslo keliautojų. Lėktuvo salone telpa iki 8 keleivių, jo skrydžio nuotolis siekia 2500 km, jis gali leistis labai mažuose neasfaltuotuose kilimo ir tūpimo takuose. 2019 m. gruodį pristatyta patobulinta ir modernesnė versija – PC12 NGX.
Pilatus sukėlė revoliuciją privačių reaktyvinių lėktuvų rinkoje, 2017 m. pristatydamas ” PC24 Super Versatile Jet”. Šis verslo lėktuvas, kuriuo galima skraidinti iki 11 keleivių ir kurio nuotolis siekia 3 769 km, gali leistis labai trumpuose ir visų tipų kilimo ir tūpimo takuose. Dėl šių galimybių jis gali pasiekti daugiau kaip 20 000 oro uostų visame pasaulyje. Jame taip pat yra labai didelės krovininės durys – unikali šio tipo privačių lėktuvų savybė. Tai leidžia jį paversti krovininiu arba medicininės evakuacijos lėktuvu.

Gaukite pasiūlymą
Ar norėtumėte pakilti į dangų vienu iš šių gamintojų privačių lėktuvų?
Bet kuriuo metu pateikite užklausą naudodamiesi mūsų internetine pasiūlymo forma ir atsakymą gaukite per 2 valandas.
Taip pat galite susisiekti su mumis telefonu +33 (0)1 44 09 91 82 arba el. paštu info@aeroaffaires.com.
AEROAFFAIRES komanda visą parą yra pasirengusi atsakyti į visus jūsų klausimus.